Evaluation of academics on nursing teaching and learning in a material and sterilization center

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5327/Z1414-4425201800040004

Keywords:

Esterilização. Avaliação educacional. Educação em enfermagem. Educação superior.

Abstract

Objective: To describe the evaluation of Nursing students about the teaching-learning process of the curricular component Nursing in the
Material and Sterilization Center. Method: A cross-sectional, analytical-descriptive study conducted at a public university with students who had experienced
the curricular component prior to data collection. Participants answered an online questionnaire with questions related to teaching-learning.
Results: Fifty-eight participations were counted, in which the majority evaluated the didactics of theoretical contents as “good” or “great”, the workload
as “insufficient” and the practice scenarios as limited or distant from what the literature recommends. Conclusion: The teaching-learning was well evaluated
as to its theoretical and literary character; however, the practical activities were evaluated as insufficient and unsatisfactory by most of the students.

Author Biographies

Emanuela Batista Ferreira e Pereira, Universidade de Pernambuco (UPE) - Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG)

Enfermeira. Doutoranda em Cirurgia pelo Programa de Pós Graduação em Cirurgia pela Universidade Federal de Pernambuco. Professora Assistente da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

Laryssa Samara Sobral Melo

Enfermeira pela Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

Eriraniele Wanessa Florencio de Souza

Enfermeira pela Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

Brenna Cavalcanti Maciel Modesto

Enfermeira pela Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

Marília Perrelli Valença, Universidade de Pernambuco (UPE) - Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG)

Enfermeira. Doutoranda em Ciências da Saúde pelo Programa de Pós Graduação da Faculdade de Ciências Médica pela Universidade de Pernambuco. Professora Assistente da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

Claudinalle Farias Queiroz de Souza, Universidade de Pernambuco (UPE) - Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG)

Enfermeira. Doutora em Cirurgia pelo Programa de Pós Graduação em Cirurgia pela Universidade Federal de Pernambuco. Professora Adjunta da Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora das Graças (FENSG) da Universidade de Pernambuco (UPE).

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Published

2018-12-20

How to Cite

Pereira, E. B. F. e, Melo, L. S. S., de Souza, E. W. F., Modesto, B. C. M., Valença, M. P., & Souza, C. F. Q. de. (2018). Evaluation of academics on nursing teaching and learning in a material and sterilization center. Revista SOBECC, 23(4), 178–183. https://doi.org/10.5327/Z1414-4425201800040004

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